Sunday, November 21, 2010

True Leadership

Idag fick jag verkligen ett test på mitt ledarskap. Vi hade ett flick-scouterna möte idag. Det är jag och Jennifer som är ledarna och idag var Jennifer försenad. Jag började svettas. Jennifer hade alla papprena och projekterna så klart. Vad skulle jag hitta på? Jag har inga problem att hålla möten med över 20 pers varje vecka på jobbet med nu satt 8 flickor och stirrade på mig. Våra tjejer är en vild liten grupp så hade jag inte samlat mig snabbt hade det blivit kaos. Det var bara att improvisera och ta fram kritorna och låna papper från en annan grupp. Varför ska vi bara måla? Vad ska det vara till? När ska vi ha snacks? Jag behöver kissa...Tack och lov att Jennifer kom efter en halvtimme och tack och lov att jag jobbar med vuxna. Även om de också beteer sig som barn ibland så behöver jag i allafall inte följa med dem till toaletten.

No comments:

Post a Comment